Ostoskori
  • Ostoskorisi on tyhjä

Sopimus- ja toimitusehdott

Voimassa alkaen 8.8.2014

Seuraavia ehtoja sovelletaan Luxnetin ja sen asiakkaiden välillä internetin välityksellä tapahtuvassa kaupassa. Ehdot ovat voimassa toistaiseksi.

Luxnet on Luxcenter Oy:n ylläpitämä markkinapaikka, jossa tuotteiden myyjänä on Luxcenter Oy.

1. Hinnat

1.1 Kaikki hintamme sisältävät arvonlisäveroa 24%. Selvissä hintavirhetapauksissa Luxnet voi vedota erehdykseen, esimerkiksi jos kyseessä on ollut niin ilmeinen virhe, että kuluttajan olisi pitänyt ymmärtää virheen olemassaolo. Esimerkiksi jos 500 euron vahvistinta erehdyksen vuoksi myydään 5 eurolla.

1.2 Mikäli tuotteen hinta on noussut tilauksen lähettämisen jälkeen, myymme tilatut tuotteet tilaushetken hinnalla. Kuitenkin mikäli tilaukseen tehdään muutoksia, määräytyy tuotteen hinta sen hetkisen hinnan mukaisesti.

2. Tilaus

2.1 Tilaaminen tapahtuu internetin välityksellä osoitteesta http://www.luxnet.fi.

2.2 Tilauksen yhteydessä tulee aina ilmoittaa

a) kuluttajana nimi, osoite, sähkäpostiosoite, postiosoite sekä puhelinnumero(t).

b) yritysasiakkaana ilmoittaa yrityksen nimi, yhteyshenkilö, sähkäpostiosoite, postiosoite, y-tunnus sekä puhelinnumero(t).

2.3 Asiakkaan oltava täysi-ikäinen (18 vuotta).

2.4 Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä kulloinkin voimassa oleviin sopimus-, tilaus- ja toimitussehtoihin, jotka koskevat toimituksia.

2.5 Luxnetin asiakasrekisteri on luottamuksellinen ja Luxnet sitoutuu olemaan luovuttamatta tietoja eteenpäin muille kuin tässä sopimuksessa mainituille osapuolille.

2.6 Yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu sähkäpostilla tai puhelimitse. Asiakas sitoutuu tilauksen tekemisen jälkeen tarkkailemaan sähkäpostiaan.

2.7 Sitova kauppasopimus tulee voimaan kun asiakas on jättänyt tilauksen.

2.8 Varaamme oikeuden rajoittaa tuotteiden myyntiä isommissa erissä - esim. huonosta saatavuudesta johtuen.

2.9 Luxnetin vastuu tuotteen huonosta saatavuudesta, viranomais- tai maahantuontirajoituksista rajoittuu aina kaupan purkamiseen ja mahdollisesti etukäteen maksettujen rahojen palauttamiseen.

2.10 Kaikki Luxnetin myytävät tuotteet myydään sellaisina kuin ne ovat. Tutustu huolellisesti tuotteen tuoteselosteeseen verkkosivuillamme.

2.11. Luxnet ei ole vastuussa valmistajien sivuilla olevista tiedoista.

3. Maksu- ja toimitusehdot

3.1 Tilaus maksetaan ennakkolaskuna.

3.2 Ennakkolaskulla tilatut tuotteet ja niiden toimituskulut maksetaan Luxnetin tilille (LSOP 563031-21590), lasku toimitetaan sähköpostilla. Asiakas käyttää Luxnetin lähettämää viitenumeroa, jotta myyjä voi kohdistaa maksun oikeaan asiakkaaseen.

3.3 Erääntyneestä laskusta lähetämme yhden maksumuistutuksen, jonka jälkeen perinnän hoitaa perintäyhtiö. Tällöin tilaaja maksaa perintäyhtiön veloittamat perimiskulut.

3.4 Luxnet toimittaa tuotteitaan asiakkailleen kun maksu näkyy onnistuneena tai Luxnetin tilillä. Tuotteissa on keskimäärin 3-7 tyäpäivän käsittelyaika mikäli tuotetta on heti varastossa. Tämän päälle tulee tuotteen normaali kuljetusaika, esim. Posti kuljettaa paketit yleensä 1-2 päivässä perille. Pyrimme ilmoitamaan jos tuotteen käsittelyaika on enemmän kuin 7 päivää. Osalla erikoistilaus- tai uutuustuotteita on pidempi toimitusaika.

3.5 Tuotteet toimitetaan ensisijaisesti matkahuollolla, paketit voidaan toimittaa myös postitse, asiakkaalle kotiin tai lähimpään postitoimipaikkaan (riippuen tuotteiden koosta, aina halvinta vaihtoehtoa käyttäen ellei erikseen toisin sovita).

3.6 Toimitus muuhun kuin omaan osoitteeseen sopimuksen mukaan. Mikäli asiakas haluaa toimituksen johonkin muuhun kuin omaan osoitteeseensa on hänen ilmoitettava siitä tilauksen teon yhteydessä.

3.7 Yli 100 eur tuotteet toimitamme rahtikuluitta ellei tuotteen tiedoissa toisin mainita. Alle 100 eur ostoksiin sovelletaan Matkahuollon / Suomen Postin hinnastoa. Tarjoustuotteista veloitamme 10e alle 10kg paketeista ja 20e 10 kg - 20 kg paketeista. Yli 20 kg paketit matkahuollon tariffien mukaan.

3.8 Luxnet pyrkii toimittamaan aina asiakkaalle kuljetuksen seurantamahdollisuuden.

3.9 Toimituksen maksutosite toimii mahdollisena takuutodistuksena.

4. Palautukset

4.1. Aina ennen palautusta tulee asiakkaan soittaa Luxnetin asiakaspalveluun ja sopia palautuskäytäntö, tällöin tuote saadaan nopeiten oikeaan huoltoon.

4.2 Jos palautat tavaraa, esim. takuuhuoltoon tai tuotepalautuksena, muista säilyttää palautusasiakirjat ja postin kuittikopio/seurantanumero.

4.3 Asiakkaalla on oikeus peruuttaa kauppa neljäntoista (14) päivän kuluessa toimituksesta. Palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Voit avata pakkauksen tutkiaksesi tavaraa menettämättä peruuttamisoikeuttasi. Et voi kuitenkaan ottaa tavaraa käyttöön. Pakkaus tulee avata varovaisesti ja siististi. Pakkauksessa pitää olla kaikki alkuperäiset pakkausmateriaalit mukana. Lähetä paketissa myös kuitti, jonka olet saanut tuotteen mukana.

Ote kuluttajasuojalain ehdoista:
Laki antaa kuluttajalle oikeuden kokeilla etämyyntituotetta kotona, koska ostopäätös tehdään yleensä vain kuvan ja tekstin perusteella, eikä tuotetta voi silloin tutkia. Pääsääntö on, että kokeilun ja tutkimisen voi tehdä kuten myymälöissä.

Tuotetta ei kuitenkaan saa ryhtyä käyttämään.

4.4 Muista lisätä pakettiin tiedote, josta ilmenee:
- kuka palauttaa, palauttajan asiakastiedot
- mitä paketti sisältää, tuotenimikkeet
sekä
- mille tilille rahat palautetaan

Vain täysin käyttämätän ja uuden veroinen tuote voidaan palauttaa. Emme lunasta postiennakkoja, emmekä vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua tavaran vastaanotosta.

Kirjoita osoitteeksi:

Luxcenter Oy
Kanalinranta 5
26100 Rauma


Noudatamme kuluttajaviraston laatimaa verkkokauppaohjetta sekä kuluttajasuojalakia(KSL 6.9), tuotepalautuksissa maksu palautetaan asiakkaan tilille kuluttajasuojalain kohdan (KSL 6.10) mukaisesti.

Palautusoikeus ei koske myymälästä ostettuja tuotteita.

4.5 Aiheettomista palautuksista tai aiheettomista takuuhuolloista veloitamme todellisten rahtikulujen / mahdollisten huoltokulujen lisäksi 20 euron käsittelymaksun. Puutteellisesti palautetut tai puutteellisesti takuuhuoltoon lähetetyt tuotteet lähetämme asiakkaan kustannuksella takaisin. Mikäli saamasi tuote on rikki tai viallinen tai olet saanut väärän tuotteen keräilyvirheenä, ota yhteyttä myymäläämme.

- älä koskaan lähetä tuotetta vain tuotteen omassa myyntipakkauksessa.
- Käytä aina jotain muuta laatikkoa, johon tarrat ym. merkinnät tulevat.
- älä koskaan kiinnitä tarroja tai pakkausteippejä laitteen alkuperäiseen myyntipakkaukseen.
- Myyntipakkaus pitää olla ehjä. Paketissa pitää myös olla kaikki sinne kuuluva mukana. (esim. ruuvit, liittimet, käyttöohjeet, muovit, pahvit, styroksit, ym…) eli kaikki mikä paketissa on sisällä kun vastaanotat paketin.
- Tuotteen alkuperäinen paketti on oltava virheetön. Mikäli pakettiin on liimattu esim. lähetyslappu, niin paketti ei ole enään virheetön. Tällöin vähennämme tuotteen hinnasta 10% arvonalenemisen takia.

5. Takuu

5.1 Tuotetiedoissa on kerrottu tuotteen mahdollinen takuuaika. Saamasi paketin mukana tuleva kuitti on takuutodistus. Säilytä se koko takuuajan. Noudata tarkasti teknisten laitteiden käyttö- ja asennusohjeita, sillä takuu korvaa vain materiaalivirheet sekä normaalikäytössä syntyneet viat. Takuu ei korvaa käyttövirheistä johtuvia vikoja, kuten subwooferin palamista.

Ota takuuhuollossa yhteyttä myymälään, josta saat ohjeet palautusta varten.

5.2 Takuuhuoltoon lähetettävä tuotteen mukaan tulee aina liittää tuotteen ostokuitti ja mahdollisimman tarkka kirjallinen selvitys viasta.

5.3 Tarpeettomista huolloista veloitamme aiheutuneet kulut.

6. Reklamaatio

6.1 Mikäli asiakkaalle on toimitettu väärä tuote tai tuote on virheellinen tai vahingoittunut, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä Luxnetille välittämästi, kuitenkin viimeistään 14 pv:n kuluessa toimituksesta sähkäpostitse osoitteeseen palaute@luxnet.fi tai faksilla numeroon 02 - 824 1005

6.2 Mikäli paketti on vahingoittunut postissa on tuotteesta tehtävä välittämästi reklamaatio postiin. Virheellinen toimitus palautetaan postikuluitta Luxnetin antamien ohjeiden mukaisesti. Palautus tapahtuu vasta reklamaation tekemisen jälkeen. Saatuaan palautetun tavaran Luxnet palauttaa maksetun kauppahinnan.

7. Muuta

7.1 Luxnet ei vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä eikä tuotteiden virheellisen kunnon tai viivästyneen toimituksen aiheuttamista välillisistä haitoista.

7.2 Luxnet pidättää oikeuden muuttaa toimitusehtojaan. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

7.3 Mikäli tuote on virheellinen, Luxnetillä on aina ensisijaisesti oikeus korvata tuote virheettämällä tuotteella.